کلنگ زنی نیروگاه جدید خورشیدی در اصفهان

عضو سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق از کلنگ زنی یک نیروگاه جدید ۱۰ مگاواتی خورشیدی در اصفهان خبر داد.

سیدفریدالدین معصومی گفت: پیرو تفاهم نامه مهرماه  پارسال بین وزیر صنعت و نیرو، مقرر شد نیروگاه‌هایی برای صنایع ساخته شود و نیروگاه لامرد جزو اولین قرارداد‌هایی بود که امضا و وارد فاز اجرایی شد.

 اولین واحد گازی این نیروگاه تا قبل از پیک ۱۴۰۲ وارد مدار می‌شود.در بهمن ماه سال گذشته نیز قرارداد نیروگاه هرمز مبادله شد که این نیروگاه نیز در حال احداث بوده و ۷۵ مگاوات به شبکه برق از طریق این نیروگاه اضافه خواهد شد.

به گفته او  پیش‌بینی می‌شود که احداث نیروگاه‌های خورشیدی بتواند بسیاری از مشکلات موجود در صنعت برق را برطرف کند.

عضو سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق می گوید برق غدیر چهار نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در استان‌های اصفهان، یزد و قم در مدار بهره‌برداری دارد و طبق پیش بینی نیروگاه‌های تجدیدپذیر برنامه‌ریزی شده در این شرکت تا افق ۱۴۰۴ به ۹۰۰ مگاوات می‌رسد.

به گفته معصومی  تا پایان امسال ۶۰ مگاوات نیروگاه جدیدی خورشیدی احداث خواهد شد که ۲۰ مگاوات آن در اصفهان، ۲۰ مگاوات در یزد و ۲۰ مگاوات در استان فارس خواهد بود، با احداث این نیروگاه‌ها ۳۳ میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

در راستای احداث این ۶۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی روز دوشنبه کلنگ‌زنی احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی غدیر اصفهان زده خواهد شد.

 متوسط میزان تابش در ایران ۲۰۰۰ کیلووات ساعت در مترمربع در طول ۳۰۰ روز آفتابی است که این میزان در اصفهان و یزد به ۵۰۰۰ کیلووات ساعت در مترمربع می‌رسد، به همین دلیل نیروگاه‌های جدیدی خورشیدی در این استان‌ها احداث خواهد شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.